Škoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG 4×4

Škoda Octavia Combi s pohonem všech kol a motorem 1.8 TSI přináší hned několik benefitů. Kromě víceprvkové zadní nápravy dostanete elektronickou uzávěrku diferenciálu, lepší výkonnostní křivku, vyšší točivý moment a větší palivovou nádrž.

Mladoboleslavská automobilka na interiéru testované Octavie v nejvyšší specifikaci s řadou příplatků rozhodně nešetřila. Ovladače s příjemný povrchem vynikají precizních chodem a mají dokonalé podsvícení.  Pochválit je nutné novou navigaci Columbus nebo dobře hrající audiosystémem Canton za který si je nutné připlatit 12.900 Kč. Ani Columbuse nedostanete zadarmo, ve všech výbavách přijde na nemalých 37.500 Kč. Octavii nechybí věcičky Simply Clever (škrabka na led umístěná na krytu otvoru palivové nádrže nebo, držák výstražné vesty pod sedadlem řidiče atd.).

SONY DSC

Na rozdíl od technicky spřízněného Golfu neznamená pohon všech kol zmenšení zavazadelníku. Octavie Combi 4×4 pojme 610 litrů a dokonce disponuje místem pro rezervu. K dispozici je praktický síťový program nebo možnost převozu krytu zavazadelníku za opěradly zadních sedadel, kde je pro něj přichystané místo.

Zážehový přeplňovnaý čtyřválec 1.8 TSI prošel modernizací (posílil na 132 kW a dostal zdvojené vstřikování benzínu, které využívá i přímý i nepřímý vstřik benzínu) a dostal jinou převodovku DSG. Místo sedmistupňového DSG (DQ200) Škoda u verzí 4×4 používá odolnější šestistupňovou převodovku DSG (DQ250) s mokrými spojkami. Díky tomu mohl narůst točivý moment z 250 N.m. mezi 1.500-3.500 ot./min. na 280 N.m při 1.350-4.500 ot./min. a maximum výkonu 132 kW mít k dispozici v rozmezí 4.500-.6200 ot./min. Šestistupňové DSG přináší plynulejší rozjezdy, ale při zátěži nepracuje tak rychle, jak bychom si představovali. Spotřeba při rychlejší jízdě atakuje desetilitrovou hranici, šetřílkové budou jezdit za osm. Dostat se na udávaných 6,7 l/100 km je prakticky nemožné. Verze 4×4 dostala palivovou nádrž o objemu 55 litrů (všechny ostatní verze pak mají jen 50 litrovou). Po vyzkoušení různých motorizací v Octavii tvrdíme jedno: “základním motorem by měla být 1.8 TSI, poskytuje dostatek síly, dovoluje rychlé předjíždění a dlouhé vzdálenosti zdolává s ledovým klidem”.

 ”Základním motorem by měla být 1.8 TSI, poskytuje dostatek síly, dovoluje rychlé předjíždění a dlouhé vzdálenosti zdolává s ledovým klidem…”

Kombi využívá (stejně jako liftback) výhod koncernové platformy MQB, se kterou jezdí aktuálně všechny nové kompaktní modely. U Octavií můžete narazit na dva typy zavěšení zadní nápravy, přičemž sofistikovanější víceprvkovou mají všechny modely 4×4. Složitější zadní náprava přináší lepší jízdní vlastnosti, což většina řidičů stejně nepozná. Naladit jednoduchou zadní nápravu se totiž povedlo skvěle. Víceprvek přináší více komfortu, lépe zvládá nerovnosti a požitek z jízdy je o level jinde. Zesílený podvozek verze 4×4 navíc disponuje kvalitními tlumiči, které jsou dostatečně pevné a zároveň se dokážou rychle stlačit. Výsledkem je vcelku plavná jízda na příčných nerovnostech a vetší klid na palubě při překonávání výtluků. Lepší by mohla být směrová stabilita ve vysokých rychlostech.

SONY DSC

Pohon všech kol využívá schopností poslední páté generace Haldexu. Běžně se o pohon starají přední kola, zadní se připojují až v případě potřeby, což systém zvládá v řádech milisekund. Kromě toho je Octavia vybavena aktivní elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS na přední i zadní nápravě, která pomáhá při rozjezdu na různém povrchu pod jednotlivými koly.

“Škoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG 4×4 funguje jako celek bez připomínek…”

Škoda Octavia Combi 1.8 TSI 4×4 funguje jako celek bez připomínek. Dokonce si dovolíme tvrdit, že se jedná o nejlepší běžnou Octavii vůbec (když vynecháme vrcholnou verzi RS). Díky schopnému podvozku, dostatečně výkonnému benzínovému srdci a vyladěnému interiéru zastiňuje testovaná verze všechny ostatní varianty Octavie a jasně překonává dieselové verze. Škodu Octavii Combi 1.8 TSI 4×4 tak můžeme vřele doporučit.

 TA Scóre 7/10

SONY DSC

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>