Renault Koleos 2.0 dCi, 4×4, Bose Edition

Renault Koleos musel v roce 2011 prodělat plastickou operaci, aby se vymanil ze stínu nejošklivějšího SUV na trhu. Nepříliš oslnivým jízdním vlastnostem měla pomoc rozsáhlá modernizace. Jak to celé dopadlo?

Renault Koleos na stále přibývající konkurenci ztrácel nejen designem, ale také jízdním projevem (Koleos se příliš nakláněl a houpal). V polovině výrobního cyklu se tak tento model dočkal celkové inovace, která vylepšila celkový vzhled a přinesla řadu dílčích zlepšení v interiéru i pod kabátem. Testovaná nejvyšší výbava Bose Edition posádku rozmazluje elektricky stavitelnýmí a vyhřívanými koženými sedadly, navigací, audiosystém Bose nebo osmnáctipalcovými koly. Světlá kůže a dvoubarevná palubní deska pokrytá měkčenými plasty navozuje pocit luxusu.

“Pokud budete nuceni krouhnout zatáčku, pevně se držte volantu, jinak skončíte u spolujezdce…”

Přední sedadla jsou dostatečně dimenzovaná, avšak nevynikají zrovna příkladným tvarováním, což způsobuje klouzání těla do stran.  Při hledání spínače vyhřívání předních sedadel se zapotíte, je totiž nelogicky umístěno ve škvíře na plastovém krytu spodní části sedadla.

renault_koleos_2012_int

Sklápění zadních sedadel je jednoduché od druhého stupně výbavy. U asymetricky dělených opěradel lze nastavovat jejich sklon v pěti polohách, bohužel je nelze podélně posouvat. Potěší dvojité víko pátých dveří. Zavazadelník pojme v základním uspořádání 450 litrů, přičemž po sklopení zadních sedadel vzniká rovná ložná plocha s využitelným objemem 1.380 litrů.

renault_koleos_2012_kufr

Koleos můžete mít výhradně ve spojení s dvoulitrovým naftovým čtyřválcem, který je k dispozici ve dvou výkonnostních verzích (110 nebo 127 kW). Testovaná výkonnější verze je standardně vybavena pohonem všech ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou.

“Jak rychle výkon přichází, tak rychle zase odchází.”

Dvoulitr dovoluje uhánět až 191 km/h a zrychlení z nuly na stovku proběhne za 9,9 s. Samotný motor je vcelku dobře odhlučněn a dokonce i zbaven výraznějších vibrací. Po studeném startu však trpí hrubším a hlasitějším zvukovým projevem.  Zátah přichází hned nad hranicí dvou tisíc otáček. Jak rychle výkon přichází, tak rychle zase odchází. Nijak skvěle si nevede ani po stránce spotřeby. Z Prahy do Brna a zpět dvoulitrový diesel dCi zkonzumoval v průměru 9,1/100 km.

renault_koleos_2012_engine

Omlazený Koleos jezdí daleko lépe než jeho předchůdce, ale mnohem hůře než většina současných konkurentů. Koleos miluje klidnou jízdu a nic jiného. Každá snaha o rychlější jízdu se projevuje nepříjemnými náklony a neochotou zatáčet. Na dálnici je řidič neustále nucen korigovat směr jízdy a dávat si pozor na boční vítr. Ostřejší zatáčky je potřeba projíždět rozvážně a brát na zřetel výše položené těžiště a vyšší hmotnost. Řízení je gumové a mírně přeposilované. Šestistupňová převodovka původem od Nissanu vyniká přesností.

renault_koleos_2012_bok

Koleos je na silnici příjemným společníkem za předpokladu klidné jízdy. Díky inteligentnímu pohonu všech kol od Nissanu se neztratí v lehčím terénu, kde potěší solidní světlou výškou, dostatečnými nájezdovými i přechodovými úhly a asistentem sjezdu z kopce. Výraznějším omezením jsou pak použité silniční pneumatiky.

renault_koleos_2012_zad

Verdikt: Reanult Koleos před modernizací nedával příliš smysl a upřímě řečeno nedává ani nyní. Přestože se plastičtí chirurgové snažili vylepšit nemožné, technika zaostává za konkurencí o celou jednu generaci. Koleos si od nás odnáší podpůrměrné hodnocení 3/10.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>