Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 (2012)

Jestli toužíte po cenově dostupném šestiválcovém kupé s pohonem zadních kol a samosvorným diferenciálem, nemáte příliš na výběr. Sáhnout můžete  po Nissanu 370Z, ale ten přijde téměř na milion korun. Subaru BRZ nebo Toyota GT86 jsou sice levnější, ale mají jen čtyřválec. Jedinou levnější volbou tak zůstává Hyundai Genesis Coupé.


Po otevření dveří je nutné pamatovat na fakt, že Genesis byl primárně určen pro americký trh. Nelze počítat s prémiovým interiérem, na který jsou mnozí evropané zvyklí. Spokojit se musíte s jednozónovou klimatizací, která dokáže s nadsázkou zařídit omrzliny nebo popáleniny. Zajímavostí je  poloelektrické ovládání sedadla řidiče. O tom ale Genesis není. Genesis je o zážitcích za volantem.

“Podvozek na první pohled působí dost nervozně a tuhé řízení se tváří jako by neznalo posilovač…”

Pokud do Genesisu přesedne z normálního moderního auta nižší střední třídy, budete se divit, kolik najednou budete mít za volantem práce. Podvozek na první pohled působí nervozně a tuhé řízení působí jako bez posilovače.

hyundai_genesis_coupe_engine

Pod kapotou můžete mít přeplňovaný čtyřválec nebo testovaný vidlicový šestiválec, který je obohacen o zadní samosvorný diferenciál. Už z toho důvodu se na čtyřválec vyprdněte a sáhněte rovnou po šestiválci (dokud je nám EU nezakáže). Tři-osmička je skvělá, poskytuje zadním kolům dostatečný výkon, je kultivovaná, má famózní zvuk a zase tolik nežere (dá se jezdit doouhodobě za nějakých 13 l/100 km).

“Stabilizační systém funguje prapodivně, je agresivní a řidiče stále omezuje hysterickým projevem. Vůbec nejlépe uděláte, když ho vypnete…”

Nejlepší okamžiky zažijete, když ručička otáčkoměru překročí hranici pěti tisíc otáček, kdy následuje pořádná porce přívalu síly. Na suchém asfaltu je Genesis dravcem, který umí jezdit bokem za každých okolností. Stačí sešlápnout plyn a už jedete bokem. Počáteční mírná nedotáčivost se rychle mění v přetáčivost. Samotný přechod je však dobře odhadnutelný a skvěle řiditelný.

hyundai_genesis_interierStabilizační systém ESP se chová jako rozmazlený puchejř, který rodiče stále otravuje.

Zásahy ESP jsou více než přehnané. Histericky se elektronika chová při rozjezdu, v zatáčkách nebo dokonce na dálnici, kde dokáže již při malém zhoupnutí vůz skoro zastavit. Po vypnutí systému jízdní stability se Genesis začne chovat jako normální auto. Nezastavuje se jako dětské autíčko na setrvačník a poskytuje maximálně zábavné svezení, které však od řidiče vyžaduje notnou dávku pozornosti. Genesis Vás při ostřejším jízdním stylu nenechá ani chvilku nudit.

“Po vypnutí systému jízdní stability se Genesis začne chovat jako normální auto. Nezastavuje se jako dětské autíčko na setrvačník a poskytuje maximálně zábavné svezení, které však od řidiče vyžaduje notnou dávku pozornosti a hlavně pevnou ruku…”

Pozornost řidiče je vyžadována v každém okamžiku. Na mokrém povrchu stačí hruběji přidat plyn a auto se roztočí kolem své osy.  Stejně tak se musíte prát s volantem a plynem na nerovnostech. Problémem mohou být i horizonty a jiné silniční zlomy, které dokáží vůz poslat do přetáčivého smyku (použité tlumiče nemají dvojitou dimenzi tlumení). Kopita nesmíte být ani při podřazení, musíte s citem, jinak se záď rozhodí. Ve vyšších rychlostech je Genesis rozevlátější díky nastavení podvozku, který nezapomíná na stále přijatelný komfort. S Genesisem nikdy nebude tak rychlý, jako zvučnější konkurence. Adrenalinované zábavy si naopak užijete plnými doušky.

hyundai_genesis_coupe_karoserie

Hyundai Genesis Coupé je rozporuplný vůz, který jedni mohou vychvalovat a druzí zatracovat. Automobilce Hyundai patří palec nahoru za odvahu prodávat šestiválcové monstrum, které zvyšuje adrenalin v krvi a za solidní peníze nabízí podobnou porci zábavy jako mnohem dražší Porsche. Za fantastický motor, dobrou cenu a ovladatelnost dáváme 6 bodů z deseti možných.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>