Citroën C4 Picasso 1.6 THP

Jako jedni z prvních v Česku přinášíme test nového Citroënu C4 Picasso poháněného nejsilnějším motorem v nabídce 1.6 THP 155, který je spojen s manuální šestirychlostní převodovkou a slibuje maximální uspokojení rodinných potřeb.

Citroën C4 Picasso se nyní začíná prodávat již ve své třetí generaci. Zbrusu novou karoserii postavenou na nové modulární platformě doplňuje futuristicky pojatá kabina, která přináší řidiči i cestujícím nečekaný komfort. Ze staré generace zbyly jen motory. Podlaha se zkrátila, kola se posunula víc do rohů a pohonné jednotky se posunuly o 50 mm níže. Celé auto je o 40 mm kratší než předchůdce, ale rozvor narostl skoro o 60 mm. Designová jedinečnost nové C4 Picasso potěší mnohé motoristy, navíc zaručuje slušnou aerodynamiku a nízký šum obtékajícího vzduchu na dálnici.

citroen_c4_picasso2

Testovaný Citroën C4 Picasso 1.6 THP v nejvyšší výbavě Exclusive přijde min. na 569.900 Kč, základní verzi však pořídíte od 399.900 Kč.

V interiéru jsme se všichni z redakce cítili neuvěřitelně vzdušně (podobně jako v Renaultu Espace). Výhled z vozu je příkladný, přesto Citroën nabízí v nejvyšší výbavě systém kontroly mrtvého úhlu (oranžová kontrolka v rozích zpětných zrcátek se rozvítí vždy, kdy se vedle vozu objeví souběžně jedoucí vůz). Největší viditelný průlom se Citroënu podařil v celkové koncepci přístrojové desky. Vévodí jí dvě obrazovky, horní dvanáctipalcová na místě budíků (v základním provedení dostanete menší displej nahrazující kapličku). ), druhá dotyková sedmipalcová, která nahrazuje středový panel. Spodním sedmipalcovým displejem je vybaven každý Citroën C4 Picasso. Majitelé tabletů a mobilních telefonů budou jako doma, protože se ovládá dotykově. Po stranách najdeme sedm funkčních tlačítek (podobně jako v Range Roverech), kterými lze přepínat například mezi klimatizací, přehledem asistenčních systémů, navigací a multimédii (aby Vás s příchodem tmy rozměrný displej neoslňoval, můžete si pomocí tlačítka zapnout noční režim.). Právě zde v novém ovládání je vidět, že když se chce, tak to jde. Pryč jsou tisíce tlačítek, které dosud měla většina Citroënů a člověk se v nich jen ztrácel. Pochvalu zaslouží použité materiály, slušné dílenské zpracování a celkově solidní prostornost a promyšlenost.

“C4 Picasso je vzdušný jako Renault Espace a všechny důležitém funkce se ovládají jako na tabletu …”

Sedadlo řidiče je v testované nejvyšší výbavy elektricky ovladatelné s pamětí a navíc disponuje masážní funkcí. Masírování je dost nevýrazné, ale potěšila elektricky zdvihatelná opěrka spolujezdcových nohou vhodná na dlouhé cesty jako opora při spánku. V tomto ohledu je o komfort spolujezdce řádně postaráno. V druhé řadě jsou tři stějně velká samostatná sedadla, která lze posouvat a dají se sklopit do jedné roviny s podlahou kufru (sedadla se již nedají oproti předchůdci z vozu vyjímat). Sedadla lze podélně posouvat v rozmezí 130 mm, díky čemuž lze zvětšit zavazadelník z 537 až na 630 litrů. V zavazadelníku je umístěná vyjímatelná svítílna, která běžně slouží jako osvětlení kufru. Otevírání víka zavazadelníku probíhá elektricky, dovírání je však hlučné (vždy se ozve rána).

citroen_c4_picasso3

Spodní dotykový sedmi palcový displej mají všechny verze. Oproti tomu horní 12″ obrazovka je výsadou dvou nejvyšších výbav.

Pod kapotou Citroënu C4 Picasso můžete mít hned několik pohonných jednotek, přičemž všechno to jsou šestnáctistovky. Dvě benzínové a dvě vznětové. Testovaná benzínová přeplňovaná šestnáctistovka 1.6 THP/115 kW je pro C4 Picasso po stránce výkonu rozumnou motorizací. Šestnáctistovka THP se hezky sbírá z nízkých otáček a díky šestistupňové manuální převodovce poskytuje dostatek výkonu v celém spektru použitelných otáček. Pružnost je velmi dobrá. Pro rychlý předjíždějící manévr stačí podřadit o stupeň či dva. Motor se chová kultivovaně a posádka o něm v běžných otáčkách neví. Problém není letět po německé dálnici stálou rychlostí 180 km/h. Motor se na šestku jen převaluje a aerodynamický hluk je stále v přijatelných mezích. Jediným problémem bude spotřeba, která vyskočí nad 12 l/100 km. Pokud však budete jezdit normálně, vejdete se v kombinovaném provozu klidně do 7,5 l/100 km.

“Při vývoji nové C4 Picasso byly všechny síly soustředěny na vzhled karoserie, provedení interiéru a přitom se zapomnělo na jízdní vlastnosti na špatném povrchu komunikací…”

C4 Picasso jezdí na hladkém povrchu komunikací doslova báječně a lehce. Na palubě panuje klid a za mírného pohupování a vcelku příjemných náklonů si můžete v sedadlech užívat dlouhé kilometry. Vše je v pohodě do doby, než přijdou první větší nerovnosti. České rozbité okresky jsou pro C4 Picasso doslova noční můrou. Jednoduchý podvozek nedokáže větší výmoly utlumit a série nerovností dokáže vůz docela slušně znejistit. Odskakování zadních kol proto není nic vyjímečného. Přední kola se rozbitého asfaltu drží sice statečně, přesto nedokážou posádku odizolovat před nežádoucím hlukem a boucháním. V Česku nejsou pro C4 Picasso vždy dostatečně vhodné podmínky. Nejlépe se C4 Picasso cítí na kvalitních rychlostních komunikacích nebo dálnicích typu D5, D8, D10 či D11. Po týdnu testování nám v redakci přišlo, že při vývoji nové C4 Picasso byly všechny síly soustředěny na vzhled karoserie, originalitu a provedení interiéru a trochu se zapomnělo na jízdní vlastnosti na horších komunikacích, kterých není po celé Evropě zrovna málo. Budete-li si však vybírat kvalitní cesty, budete s C4 Picasso maximálně spokojeni. Dokonce se mezigeneračně zlepšilo i vždy kritizované řazení i řízení, brzdy fungují dobře.

citroen_c4_picasso4

Obrovský panoramatický displej zobrazuje všechny potřebný údaje a je možné si ho přizpůsobit k obrazu svému.

Nová generace Citroënu C4 Picasso překvapuje svým vnějším vzhledem, dobrou prostorností, celkově propracovaným interiérem a uživatelskou přívětivostí. Digitální přístrojový štít uprostřed palubní desky působí futuristicky, je praktický a posouvá C4 Picasso k prémiovým modelům. To však neplatí o jízdních vlastnostech a poskytovaném komfortu. Oboje totiž C4 Picasso zvládá výborně pouze na hladkém povrchu. Sled ostřejších nerovností a rozbité české okresky dávají C4 Picasso hodně zabrat.

TA Scóre 6/10

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>